maanantai 18. marraskuuta 2013

Pieni Vent

Arsyttaa, etta ihmiset kokee asiakseen kertoa mulle, kuinka paska ja turha mun kurssini tai opiskeluni on. Joiltakin ihmisilta ma sita jo odotan, ja olen saanut varmaan kuulla niin pitkaan kuin jaksan muistaa, mutta joiltain toisilta odottaisin hieman enemman jarkea. Naiden tiettyjen ihmisten kanssa jatan koko asian mielellani keskustelujen ulkopuolelle, koska heidan mielipiteensa nyt ovat tulleet melko selvaksi; vain laakis tai laki ovat oikeita aloja, muita on kaiketi turha olla olemassakaan. Ihan kuin en itse tietaisi tarkalleen, kuinka hankalaa esim. mun alaltani on tyollistya? Mutta sama hommahan se on lahes jokaiseen ammattiin talla hetkella. Lisaksi ma en koskaan haluaisi opiskella jotain alaa ja luoda uraa alalla, joka ei kiinnostaisi mua patkaakaan. Uskoisin saavani tuossa tilanteessa jonkinlaisen burn-outin viimeistaan kolmenkympin kriisin kanssa samoihin aikoihin.


Ma ymmarran realiteetit tietenkin. Mun mielestani kuitenkin tarkeinta on se, etta kokee olevansa hyva siina mita tekee ja olevansa oikeasti passionate naissa asioissa. Tanaan ma sain kuitenkin taas kerran kuulla, kuinka turha mun alani on ja tietenkin kovasta alempi arvoinen kyseisen henkilon omaan alaan. Vahasen kiehahti ja voi olla, etta huomenna harmittaa tamakin purkautuminen, mutta ihmiset voisi ihan oikeasti vahan miettia. Mun mielestani on lahinna todella disrespectful tulla mulle sanomaan etta kaytannossa mun vuosien tyoni on taysin hukkaan heitettya samoin kuin kaikki se raha, jonka olen tahan pistanyt. En makaan kulje ympariinsa haukkumassa toisten ihmisten ammatteja tai opintoja.


Jokainen tehkoon sita, mika itselle parhaiten sopii ja mihin on parhaiten kykeneva. Ma taidan taas ennemmin keskittya omaan loistavaan seuraani sen sijaan, etta kuuntelisin tata samaa jauhamista, josta ei kuitenkaan ole mitaan hyotya: pitaisko mun lopettaa kurssini sen takia, etta se on joidenkin mielesta turha? No enpa usko.



4 kommenttia:

  1. Äh, miten tyhmiä ihmisiä. Oot oikeassa, ei niistä kannata välittää. Kannattaa välittää siitä, mikä itsestä tuntuu oikealle. Eikä negatiivisiin ajatuksiin kannata tuhlata energiaa. Maailmassa on niin paljon parempia asioita ja ihmisiä, joihin keskittyä.

    Kaukohalaus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Joo, tanaan on jo taas rauhallisempi fiilis. Alko vaan ottaan paahan kun ei todellakaan ollut taltakaan henkilolta eka kerta. Tanaan taas ei kiinnosta, eilen kyl otti aika kovaa paahan... Kaukohalaus takas :) <3

      Poista
  2. Ääh säähän oot meistä se fiksuin ja täällä kaikki sorrikki aina kyselee sun kuulumisia ne ny vaa on omaan itteensä hukkuvii katkerii ihmisiä :D jaa tää taas sohlaa eikä suostu laittaa mun nimee....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Niin kuka sa sit oot? Sorri-maininnasta oletan et Lotta? Ja tietty oon fiksuin, mut mitas se auttaa kun on niin turhalla alalla ;) Hahah!

      Poista