torstai 23. elokuuta 2012

Heaven

Olin eilen ihan taivaassa: 



Ollaan jo käytännössä koko kesä suunniteltu, että yritetään hieman siistiä yläkerran eteistä, joka on käytännössä täynnä meikäläisen rojuja ja hyllykaupalla kirjoja. Mun tavarat taitaa jäädä kuitenkin aloilleen vielä ainakin pariksi vuodeksi, mutta kirjoihin löytyi ratkaisu, kun äiti sai ystävältään ilmaiseksi keittiön kaappeja. Suunnitelmana on siis siirtää ainakin osa kirjoista pois avohyllyistä ja niihin ovellisiin kaappeihin. 




Mulla tuli eilen taas vaihteeksi hieman tylsää ja päätin aloitella urakkaa. Tyhjensin yhden hyllyn, imuroin kirjat ja pinosin ne sivuun niin, että vanhan hyllyn voi nyt viedä pois ja asentaa uuden tilalle. Samalla tein myös jotain, mikä sai rakkaan hirviösiskoni raivon partaalle. Kirjoittelin nimittäin listaa siitä, mitkä kirjat tahdon itselleni (toisin sanoen jaoin jo vähän ennakkoon perintöä). Meillä on jo aiemmin ollut riitaa siitä, että olen jo vuosien varrella varannut parhaat kirjat itselleni. Keskustelu sinänsä on ihan turha, koska mielestäni minulla kirjat jopa lukeneena on asteen enemmän oikeuksia vaatia niitä itselleni kuin siskollani, joka niistä suurintaosaa ei ole lukenut. Lisäksi yritin selittää, että minä en ole se, joka on merkinnyt post it -lapuilla tavaroita itselleen... Monsterille on kuitenkaan turhaa takoa järkeä päähän, joten nyt en saa puhua hänelle, en syödä samaan aikaan enkä mennä lähellekään hänen huonettaan. Normipäivä siis. 



Joka tapauksessa sain listaan jo noin 50 kirjaa. Lista menee ihan Seitsemästä veljeksestä Kärpästen herrasta joihinkin äidin vanhoihin rakkaushömppäromaaneihin. 



Mun oma hylly, joka jatkuu vielä ton kuvan alapuolellekin ja silti tuntuu, ettei koskaan ole mitään hyvää luettavaa!


Oma kirjahyllyni on jo nyt mielestäni aika vaikuttava, sillä muiden ostellessa vaatteita tai kenkiä, olen melkeinpä aina päätynyt kirjakauppaan tai antikvariaattiin. Englannissa joudun jo suorastaan boikotoimaan kirjakauppoja, sillä en osaa mennä niihin sisään ilman, että tulen ulos kymmenen kirjan kanssa. Parhaat kirjat mulla onkin sekä englanniksi että suomeksi... Onkohan tällekin sairaudelle jokin oma nimensä? 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti