torstai 26. syyskuuta 2013

GG

Tuntuu taas, ettei oikein ole mitään kirjoitettavaa, mikä kiinnostaisi ketään muuta kuin ihan vain mua itseäni. Aika on nimittäin lähes täysin mennyt joko telkkaria katsellen, lukien artikkeleita ja kurssien moodlesivuja tai lukulistoja - niin ja tietenkin luennoilla käydessä. Tänään otin pienen breikin arjesta ja menin Joen kanssa lounaalle Guildhall Walkin Spoonsiin.

Mulle tuli viime viikolla jokin valaistumisen hetki ja lähettelin viestejä useammallekin entiselle kurssikaverille ja kyselin, että koska nähtäisiin. Portsmouthiin on jäänyt vain pari noita vanhoja kavereitani ja olikin ihana nähdä Joeta pitkästä aikaa ja jutella oikein kunnolla. Ei nää uudet tyypit ole yhtään niin ihania kuin ne vanhat!

Muuten tosiaan olen aikalailla ollut uppoutuneena näihin kursseihini. Ihan kamalasti on luettavaa. Olen tällä hetkellä suht hyvällä pohjalla ensi viikkoon ja olen lukenut maanantain seminaareihin molempiin ainakin tärkeimmät aineistot. Marraskuun alussa häämöttäviin kahden esseen deadlineihin olen valmistautunut tekemällä pari mind mappia ja hamstraamalla kirjastosta kirjoja. Silti tuntuu, että pitäisi tehdä enemmän ja tunnen hirveää syyllisyyttä noista lounastamisista tai siitä, että huomenna vietän päivää kurssikaverien kanssa ja menen sen jälkeen seuraamaan väittelyä. Kamalaa, että on tällainen olo jo nyt. Olisi sitä ollut kiva vielä osata ottaa rennosti edes pari viikkoa.

Jokaista unitia kohden pitäisi kuulemma lukea 300 tuntia. Mulla noita uniteja on kolme nyt ennen joulua ja lisäksi tietenkin pitäisi alkaa lukea jo dissertaatiota varten. Eli kaikenkaikkiaan pitäisi lukea ainakin noin 1000 tuntia. Eiköhän se ole selvää, ettei tuo tule mitenkään onnistumaan, mutta yritän nyt ainakin pitää yllä sitä, että ainakin lähes joka päivä lukisin jotain.

Ylipäätään vieläkin on melko positiivinen olo tästä kaikesta. Ainakin tähän mennessä suurinosa noista luettavista artikkeleistakin on jopa ollut mielenkiintoisia! Kukapa olisi uskonut? Otsikosta sen verran, että vielä pari viikko sitten GG viittasi mun mielessäni ainoastaa Gossip Girliin, nyt kalenterissa ja papereissa ympäri huonetta lukee lähes kaikkialla GG jossain kohtaa, mutta nyt se tarkoittaakin Global Governancea. Kertonee tarpeeksi kuinka paljon arki on muuttunut hetkessä. Ja kyllä, mulla ei ole edes kuvia tarjota tähän, koska en ole tehnyt mitään kuvaamisen arvoista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti