maanantai 18. lokakuuta 2010

A Month

Kuukausi takana ja about kaks edessä ennen joulua.

Oon aika ylpeä itsestäni. Jo näin kuukauden päästä opiskelujen aloittamisesta, onnistuin tänään ekaa kertaa itseasiassa löytämään kirjastosta etsimiäni kirjoja ja lainaamaan ne! Nyt enää se lukemisosuus... Shite...

Vois melkein tän illan pyhittää MES:lle. Ei oo tullut sitä kamalasti luettua ja oonkin aina ihan pihalla seminaareissa. Ei hyvä. Toisaalta sit taas EMPT:n oon lukenut sekä Machiavellin että nyt Hobbesin joten kuten ja oon jopa suurimman osan tajunnut! Tänään pystyin jopa avaamaan suuni seminaarissa. :)

Toisaalta nyt alkaa painaa päälle vähän muutkin kuin vain seminaarilukemiset. Sillä ekojen töiden palauttaminen lähenee uhkaavasti. Ja kaikken pahinta on, että mä tiedän, etten millään pysty tekeen niitä kahta ekaa sinä viimesenä viikonloppuna ennen niiden palauttamista: koska se on halloween... Eli täytyis oikeastaan nyt tulevana viikonloppuna tehdä ne. Toivottavasti on vähän vähemmän dramaattinen viikonloppu kuin tää edellinen. Eilen en tainnu poistuu huoneestani ennen viittä. Tarvitsin vähän Niina-aikaa. :) Ja silti tänäkin aamuna tuntu, ettei millään jaksais nousta. Onneks oli seminaari aamusta, enkä uskalla olla niiltä pois, kun niissä oikeesti tarkkaillaan, onko porukka paikalla. Ja olikin tosiaan kiva seminaari. Juttelin siellä yhelle tytölle, joka on bulgarialainen ja se luuli, et mä oon englantilainen... Joo, mulla on pienet ilonaiheet. Siinä oli muuten ensimmäinen ihminen, joka jopa tiesi jotain Suomesta! Sano heti, että ai tuhansien järvien maa ja Nokia on sieltä jne... :)

Illalla sitten vielä MES-luento... Jee jee... Näyttää tosin ton mun lapun mukaan olevan mielenkiintoinen aihe: Revolutionary Russia: Lenin's Russia to 1924. Toivottavasti on hyvä luennoitsija, eikä se vanha nainen viime viikolta... Se oli kyllä jotain järkyttävää... Se jopa käytti vielä kalvoja... Eikä siinä mitään jos niistä olis saanu jotain selvää, mutta ne oli kyllä selvästi ne kalvotkin sieltä ensimmäisen maailmansodan ajoilta, joka oli aiheena...

Joku innokas ihminen vois nyt tekasta mulle unelmamaan ja sille perustuslain. 1000 sanaa englanniks. Kiitoos. Ja deadline olis 2.11. Voin ite hoitaa sen toisen eli Machiavelli-jutun. :) Oon maailman huonoin keksiin mitään unelmavaltioita ja vielä huonommin ymmärrän mitään jostain perustuslaista.. Aattelin et lukasen läpi Suomen, et tajuisin, mitä siihen kuuluu... Joo ei. USA:n on kuulemma vaan 7000 sanaa pitkä, sen vois jopa jaksaa lukee läpi; mut ei Suomen.. Ja UK:n on pahempi lukee kun niillä ei oo... Tai "we have constitution, but it is unwritten" Huoh. Ihme kehitysmaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti