sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Brighton

Olin siis eilen elämäni ensimmäisissä polttareissa ja lisäksi ensimmäistä kertaa Brightonissa. Mua vähän jopa hävettää myöntää, kuinka paikallani mä olen täällä pysynyt kohta melkein kolme vuotta. Olen liian pihi ja mukavuudenhaluinen matkustelemaan ympäriinsä ja lisäksi etenkään ensimmäisenä vuonna mulla ei oikein ollut sellaisia kavereitakaan, joiden kanssa olisin lähtenyt mihinkään. Kämppisten lupaukset esitellä mulle Essexiä tai Oxfordia jäivät aina vain puheeksi.

Brighton Pier



Old burned pier

Brighton oli paikkana aivan uskomattoman ihana! Ilmapiiri on aivan erilainen kuin Portsmouthissa ja jo pelkästään alueen mäkisyys miellytti mun silmääni aivan kamalasti verrattuna tähän Pompeyn lättänyyteen. Ilmapiirin ja ihmisten erilaisuus johtunee suurelta osin siitä, että Brighton on Britannian homopääkaupunki. Ja sen huomaa. Morsiamella on aika monia homoystäviä, joten meidän ensimmäinen pysähdys olikin paikallinen homobaari meren rannalla. En ole varmaan koskaan nähnyt stereotyyppisempiä homoja! "Hello darling" kuului kaikkialta ja vähintääkin jokatoisella miehellä tuntui olevan sylissään jokin pikkuriikkinen sylikoira, yleensä myös söpösti puettu sellainen. 

The Wheel

Siirryimme vielä toiseen pubiin ennen kuin pääsimme varaamaamme pöytään Northen Lightsissa, joka on siis pohjoismaalainen ravintola ja pubi. Erittäin outo tunne kun kävelet Englannissa sisään pubiin ja tilaat juoman sanomalla ihan suomeksi. "yks rekordeliikin mansikka-lime kiitti!". Lonkero oli valitettavasti loppunut juuri edellisenä päivänä, mikä harmitti meitä kovasti, mutta kaljan ystäville riitti Lapin Kultaa. Ruuaksi tarjolla oli esimerkiksi silakoita, lohta ja lihapullia, joista itse pitkän harkinnan jälkeen päädyin jälkimmäiseen. Ihan hyviä lihapullia, mutta ei kyllä todellakaan äidin tai mummun tekemiä voittavia. Polttarit olivat ainakin siihen saakka kun itse olin paikalla hyvinkin rauhalliset, johtuen varmaan ainakin osittain siitä, että suurin osa porukasta taisi olla vähintään sen 15 vuotta mua vanhempia. 







Lähdettiin suht aikaisin pois, joten en tiedä oliko se loppuilta sitten enää niin sivistynyt. Ainakin jäi tosi hyvä mieli polttareista, joten seuraavia odotellen. Hop hop Suomi-kaverit! Ja Brightonistakin jäi tosiaan erittäin hyvä mieli ja sinne olen todellakin menossa keväämmällä uusiksi ihan vain kiertelemään ja ehkä vähän shoppailemaan. 

Well darn, because that was exactly what I was going to do..


2 kommenttia:

  1. pampompampomapoamapiampmamapampamapmapmapama tumps öeeeöhöheöheehöeheöehe....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooks sää taas kännissä? Vai muuten vaan tykkäät häiriköidä mun FB:ssa ja blogissa? :DD

      Poista