keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Tahdon2013

Varoituksena heti alkuun: luvassa vähän politiikkapuhetta, mutta suurimmaksi osaksi vain ehkä enemmänkin parin viikon takaiseen ystävänpäivään sopivaa hempeilyä. (Oon Hämeestä, en voi mitään sille, et oon vähän myöhässä näissä!)


En tiedä yritänkö nyt jotenkin kompensoida viime viikkoista masennustani vai johtuuko tämä vain yksinkertaisesti ihanasti lämmittävästä auringosta, uudesta laukusta, ihanista ihmisistä ja lauantaina juhlittavista häistä, mutta olen ollut tänään ihan hirvittävän hempeällä ja onnellisella tuulella. Mun tietenkin kuuluisi panikoida päättötyöstä ja kaikesta muusta niin kuin kaikki muutkin, mutta haluan vain istua täällä katselemassa kohta laskevaa aurinkoa, haistella tuoksuvia kynttilöitäni ja kuunnella hyvää musiikkia.


Voisi kuvitella että todella huonosti nukutut yöt saisi mut vain entistä kärttysemmäksi, mutta ei. Sunnuntai-maanantai välisen yön katselin Oscareita ja pääsin nukkumaan vasta kuuden maissa. Olin superpettynyt siitä, ettei Les Miserables voittanut parhaan elokuvan oscaria, mutta muuten palkinnot osuivat suht hyvin (Hyvä Jennifer Lawrence!). Käykää suomalaiset katsomassa Les Mis! Aivan huikea elokuva. (Suosittelen myös Unelmien pelikirjaa ja Djangoa). 

Muutaman tunnin yöunien jälkeen menin viettämään maanantai-iltaa Virvan, Ekin ja Larryn seuraan. Larrya on kyllä ollut ikävä. Siitä on aivan huomaamatta tullut yksi ihan parhaista kavereista täällä. Vähän niinkun mun eräiden sarkastisten suomi-ystävien korvike.

Edes mun ikkunan home ei  harmita. Se on niin tavanomaista.

Odotettua pidemmäksi venyneen pubireissuni jälkeen olin eilen aika vetämättömissä ja nukuinkin neljän tunnin päiväunet. Lisäksi juttelin äidin kanssa skypessä Forssan kunnallispolitiikasta. Tarvitsin päivitystä tilanteeseen, koska olin tipahtanut täysin kelkasta Fogen tapahtumissa. Aikamoinen sotku kuulostaa olevan. 

Arvatenkin noiden päiväunieni jälkeen en saanut unta ennen kuin aamulla neljän aikoihin. Tänään aamulla kiiruhdin pitämään pienen esitelmän Saksan seminaariin. Jälleen asia, joka jonakin toisena viikkona olisi masentanu ilman huonoja yöuniakin. Tänään en kuitenkaan jaksanut stressata tuollaisista. 
Suuntasin seminaarin jälkeen Commercial Roadille tarkoituksenani ostaa sukkahousut ja kengät lauantaisiin häihin. Sukkahousut (ja vähän muutakin) löytyivät helposti Primarkista, josta suuntasin New Lookin etsimään kenkiä. Mulle aika tyypillisesti poistuin kaupasta mukanani kenkien sijaan uusi laukku. Vieläpä laukku, joka on aivan liian iso niihin häihin. Kai mä meen sitten paljain jaloin niihin häihin. Tai käytän joitain vanhoista popoistani.  

Yleensä vain elämä tuntuu nyt hymyilevän. Toivottavasti tätä jatkuu pidempäänkin. 


Ja se lyhyt luvattu politiikkaosuus tänne loppuun. Suurin osa varmaan tietääkin, että sukupuolineutraali avioliittolaki kaatui tänään lakivaliokunnassa. Asia ei kuitenkaan jää tähän. Liityin tänään facebookissa Tahdon2013 -ryhmään. Facebookittomille tietoa löytyy myös täältä . Nimiä kansalaisaloitteeseen aletaan kerätä 19.3. Tää on näitä aiheita, joita ajattelin kotihoidon tuen ja lapsilisien poiston ohella ottaa puheenaiheiksi Lotan rippijuhlissa kesällä ihan vain aiheuttaakseni yleistä pahennusta mummeleissa. No ei vaan Lotta, älä huoli. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti