maanantai 20. syyskuuta 2010

Portsmouth 19th of September 2010

Kopioin tän suoraan tähän, kun eilen ennen netin saantia, kirjotin tän wordiin:

No niin, netti ei toimi vielä, koska ei ole salasanoja ja läppärin (tai minkään muunkaan) akkuja ei saa ladattua, koska täällähän tosiaan noi pistorasiat on hieman erilaisia, kuin meillä… Nyt pitäis sitten viimeistään huomenna löytää jokin liitin, että toimisi (Tänään etsittiin Tescosta, mutta ei ollut…) Mutta kai täällä pakko niitä jossain on olla! Toivottavasti… Joten en varmaan saa tätä blogiin ennen kuin a) netti toimii ja b) läppärin akun saa ladattua.

Saavuin siis eilen Englantiin. Lento laskeutui ajallaan kentälle, mutta ikuisuuksia kestänyt matka laukkuhihnalle ja jonottelu passintarkastuksessa viivyttivät niin, että melkein sitten myöhästyin junastani. No siihen onneksi kerkesin mukavan lipunmyyjäsedän ansiosta ja matka sujui hyvin, osasin jäädä Tottenham Halessa pois. Sieltä löysin ihan suht nopeasti metron ja sillä pääsin jopa nopeammin kuin oletin London Victorialle.

Siellä matka sitten mutkistuikin. Joku oli ilmeisesti jäänyt junan alle ja lähes kaikki junat olivat myöhässä ja monia jopa peruutettiin. Elin melkein kaksi tuntia siinä pelossa, että minunkin junani peruutettaisiin täysin, mutta onneksi se kuitenkin lähti – puolitoista tuntia myöhässä.

Niinpä jouduin junasta soittamaan retkeilymajaan, että kai pääsen sisään vaikka tulenkin myöhässä, onneksi se oli ihan ok. Lopulta pääsin Portsmouthiin ja taksilla retkeilymajaan, jossa nukuin levottoman yön kuunnellen jonkun kuorsausta. Uskomattoman ärsyttävää.

Aamulla lähdin heti kahdeksan jälkeen taksilla kohti asuntolaa. Taksikuski kysyi, että miksi mä sinne haluan ja kerroin, että olen muuttamassa sinne. Sitten hän ihmetteli, miksi olin mennyt retkeilymajaan, kun kuulemma asuntolaankin pääsee vaikka yöllä… Kiva… Noo, ei siinä suurempaa virhettä käynyt ja täällä oli kai eilen ollut suuret bileet, jotka olisin sitten tullut keskeyttämään XD

Meidän kämppä on ihan mukava. Melko aneeminen ja näin, mutta ihan hyvässä kunnossa ainakin. Myös muut täällä asuvat tytöt ovat oikein mukavia. Joidenkin kanssa kiertelin jo kadulla yms. Mutten kyllä vieläkään muista kaikkien nimiä, Krishna ja Grace ainakin. Meitä on täällä yhteensä nyt kuusi henkeä ja viisi huonetta, mutta jos oikein puolella korvalla ymmärsin, niin Krishnalle yritetään etsiä kämppää, joten hän olisi vain tilapäisesti täällä. Ikävää sinänsä, koska hänen kanssaan eniten olen jutellut. Tässä kerroksessa on siis kaksi kämppää, joista toisessa asuu pelkkiä poikia. Heidät näin aamupäivällä nopeasti, mutten sen tarkemmin vielä jutellut. Meidän rapussa on yhteensä 8 tällaista ”kämppää” (en keksi nyt parempaakaan sanoa.. Asuntoa?) ja me asutaan viimeisessä (lue: ylimmässä kerroksessa, eli kolmannessa, suomalaisittain siis neljännessä. Ja ei, täällä ei todellakaan ole hissiä… XD)

Aamulla kävin Nuffield Centerissä kirjautumassa International’s Officeen ja tyttö, joka siellä avusti mua, sanoi, että täällä on pari muutakin suomalaista! Jee! Nuffield Centeristä palatessa eksyin ihan tyystin, mutta se ei haitannut, koska täällä on niin uskomattoman kaunista. Esimerkiksi Victoria Park, johon löysin tieni on aivan upea. Samoin kaikki kauppakadut yms. Rannalle en ole vielä ehtinyt, mutta kyllä sinnekin ensi viikon aikana varmasti mennään.

Illalla olisi tarkoitus mennä kai johonkin ulos. Täällä on ilmeisesti jossain jotkin tosi suuret bileet… :D Tästä tulee rankat kaksi viikkoa, siitä me ollaan samaa mieltä kaikki tytöt. Mulla otti jo toi eilinen matkailukin niin voimille, ja nyt pitäisi vielä valvoa lähestulkoon kaksi viikkoa putkeen.

Oh no.

// edit: Wuhuu, käytiin hakeen tyttöjen  fresher's packit eli liput kaikkii bileisiin, mä en sellasta ollut hommannut, mut ehkä ihan hyväkin, niin ei sit tunne pakotetta, et on mentävä jokaikisiin kissanristiäisiin, kun on ne jo maksanut. Esim torstaina olis illalla historian opiskelijoiden illanvietto tietty päällekkäin jonkun näistä maksettavista tapahtumista kanssa (hyvä lauserakenne tossa...) Ja luulen, et ennemmin meen sinne hissanopiskelijoiden juttuun...
Niin, mut siis siinä fresher's packien haussa hienoa oli se, että todettiin ettei jakseta kävellä takas niin Devina, siis yks kämppis, soitti serkkunsa hakemaan meidät. Serkku vaan sattu oleen poliisi. Virkapuku päällä ja kaikkee ja takapenkillä hattu :D Mut valitettavasti se oli liikkeellä ihan omalla autollaa, sano kyllä, et jos olis tiennyt, että meitä on tulossa 4 kyytiin, niin olis ottanut maijan... No se sitten esitteli meille koko kaupungin autosta käsin. Näin meren! Ja kerto, että kun alkaa näyttää tältä, niin kääntykää takas (maisemissa oli köyhien aka huumehörhöjen kämppiä, vankila, jossa on paljon seksuaalirikollisia ja hautausmaa... Joo, ehken mee sinne. Ja näyttihän se myös Charles Dickensin syntymäkodin. :D Plus kerto, missä saa parhaat heroiinikaupat tehtyä. (Mummu, ei en ole menossa heti ostamaan heroiinia sieltä.) Kohta Liquid&Envyyn Moving in Mash-Upiin.