tiistai 26. maaliskuuta 2013

Oh dear...

Eilisen kiukkupostaukseni jälkeen lämmitys laitettiin päälle jälleen kerran ja kävin kiroillen sammuttamassa sen. Noin tuntia myöhemmin se oli taas päällä. Tällä kertaa kello oli jo puoli kolme yöllä; olin jo melkein nukahtanut kun kuulin patterin tikittävän jälleen. Teki vain mieli itkeä, mutta päätin lopulta siinä väsyneessä tilassani mennä kysymään asiasta. Koputin Jasonin oveen, jota tämä ei avannut vaan laittoi mut huutamaan oven läpi. Kysyin, miksi meillä pitää olla lämmitys päällä keskellä yötä kun suurin osa (kaikki muut paitsi Jason) nukkuu. Vastaukseksi sain, koska Jasonilla on niin kylmä, että hänen täytyy nukkua tumput kädessä ja pipo päässä. Seriously?

Jasonille, en jaksanut tätä alkaa selittään, mutta asuinhan mäkin ihan hemmetin kylmässä talossa ja huoneessa viime vuonna. Pidin lämmitystä päällä päivisin, kun työskentelin ja olin siis toisinsanoen muualla kuin peiton alla. Ei yöllä tarvitse lämmitystä! Okei saatoin nukkua villasukat ja leggingsit jalassa, paita päällä ja ehkä vielä joku neulekin. Lisäksi mulla oli kaksi peittoa ja yksi viltti. Joskus harvoin saatoin lämmittää seuraksi kuumavesipullot. Mutta totta puhuen ei niitä kuumavesipullojakaan välttämättä tarvinnut. Siellä peittojen alla oma ruumiinlämpö kyllä lämmitti sen verran, että sain aivan mukavasti nukuttua ja ihan ilman pipoakin.

Tällaista täällä oli vuosi sitten... 
Add caption

Yritin sitten selittää, että ei meillä muilla ole tällaisia ongelmia, että mun huoneeni on ihan tulikuuma. Mutta että ennen kaikkea se ongelma on se, että tuollainen lähes ympärivuorokautinen lämmitys maksaa ihan helvetisti. "No ei haittaa, mulla on kylmä. Jos mulla on kylmä niin mä laitan lämmityksen päälle kun haluan" Mun kaikki järkeily kaikui kuuroille korville ja lopulta luovutin.

Sota jatkui vielä hetken twitterissä, jossa musta tietenkin maalattiin kamala akka, joka aiheuttaa Jason-paralle keuhkokuumeen, kun sen täytyy jäätyä huoneessaan. Hankala uskoa, että siitä keuhkokuumetta saisi jos kuitenkin aamuisin ja iltaisin saisi mun puolestani pitää sitä lämmitystä päällä. Ongelma on nimenomaan se jatkuva, täysillä paahtava lämmitys.




Huoh. Tämän takia mä vältän yhteenottoja viimeiseen asti. Ei se auta mitään vaikka ihmisille yrittää puhua järkeä, ne tekee mitä lystäävät ja sitten saat vain lisää paskaa niskaan. Parempi vaan alistua kohtaloonsa. Voisin nyt heti ottaa viime maaliskuun lämpötilat tänne, kevään ja Heidin! Tänään piti lähteä sinne kirjastoon, mutta en oikein uskalla lähteä huoneestani ja tietenkin ne yöunet meni aivan pilalle siinä taistellessa siitä lämmityksestä, joten olen aivan kuollut nyt. 

3 kommenttia:

  1. enää vähä alle 2 kuukautta!!!! si tuun näyttään niille närhen munat! ei saatana voi olla noin kusipää jätkä!!

    VastaaPoista
  2. Heidi, mä niin odotan sitä. Menee hermo.

    VastaaPoista
  3. Ihan, ku Emily.......... ärsyttävää tollanen. Onneks pääsen täältä pian vekka... :s

    VastaaPoista