keskiviikko 12. syyskuuta 2012

I'm back!

Whii, täällä ollaan! Kotona, vaikka se tuntuukin vielä vähän oudolta käsitteeltä, saa nähdä kauanko menee, että talo alkaa tuntua omalta. Ei ihan vielä ainakaan. Eilen siis illalla pääsin Portsmouthiin ja suuntasin Virvalle ja Ekille yöksi. Löysinkin sitten itseni oven takana huhuilemassa, että onko ketään kotona. Lopulta soitin Virvalle ja pubissahan ne oli, mikä yllätys... ;)



Oli kyllä ihana nähdä taas noita ihania ja viettää iltaa heidän kanssaan. Kyllä kannatti lykätä sitä muuttoo vasta tähän päivään, olis kyllä ollut aika väsyttävää vielä muuttaakin samana päivänä reissaamisen jälkeen. Tänään sitten sain aamulla kyydin Katariinalta ja Mortilta itselleni ja tavaroilleni tänne uudelle kämpälle ja vieläpä kantoapua niiden tavaroiden kanssa. Ihanat. <3 nbsp="nbsp" p="p">


Mä oon jotenkin onnistunut vakuuttamaan itseni siitä, että mulla on tosi vähän tavaraa Englannissa, mutta tossa kun niitä raahasi tänne yläkertaan ja sitten laitteli paikoilleen, niin alkoi mieli hieman muuttua. Missä välissä mä oon tän kaiken tavaran hankkinut? 




Aikamoinen kaaoshan tässä pienessä huoneessa sitten oli, mutta onneksi tuota kaappitilaa on kyllä laitettu tänne ihan riittämiin. Vaikka en oikein ymmärräkään, että mikä idea noi kaapit ja jopa vaatekaappi on ollut laittaa tollai sängyn päälle. Saa nähdä montako kertaa kolautan pääni noihin... Lisäksi tohon vaatekaapin tankoon on ihan mahdoton ylttää. Henkarit saan siihen vielä ihan hyvin, mutta esimerkiksi huiveja oli ihan toivotonta yrittää saada roikkumaan sinne. Ehkä se onnistuisi jotenkin lassoamalla... 




No kyllä mä sit aika nopeesti sain kaiken järjestykseen ja pakko kyllä sanoa, että tämä huone näyttää välittömästi paljon kotoisammalta kuin se viime vuoden... Varmaankin siihen vaikuttaa etenkin tuo kokoero. Siinä isossa huoneessa tosiaan aina näytti siltä, ettei mulla ole ollenkaan tavaraa. 


Kokolattiamatot täällä on uusittu tänä kesänä, mikä on ihan kiva homma, koska itse kammoan noita hökötyksiä ihan vain sen hygieniapuolen takia, nyt ei tarvitse huolehtia siitä, että onko joku joskus vuosia sitten vaikka laatannut siihen samalle matolle. Toi työpöydän karvatuoli sen sijaan hiemat epäilyttää...


Tänä vuonna mulla on meikeille ihan oma hyllykin, ettei tarvitse lattialla säilyttää!




Tossa yllä näkyy mun ikkunan näkymä ja samalla siis meidän takapiha. Sekin paljon mukavamman näköinen kuin viime vuotinen kauhistus. Alla sitten lisää mun huoneen näkymiä naapurustoon.





Jättiläisten vaatekaappi.



Järjestelyjeni jälkeen jouduin vielä lähtemään ruokakauppaan. Tuossahan on tosiaan ehkä 50 metrin päässä pieni ruokakauppa, mutta koska nyt tarvitsi ostaa kaikki mausteista shampoisiin niin käpsyttelin Asdaan saakka. Rahaa meni ihan tuhottomasti ja taistellen sain kannettua kaiken takaisin kotiin. Enkä edes ostanut mitään turhaa tai mitään herkkuja! Ja unohdin vieläpä ostaa vessapaperia, joten jouduin äskön vielä lähtemään tohon lähikauppaani. 





Kyllä, mulla on BB 24/7, pitäähän sitä nyt edes yhtä suomalaista telkkariohjelma seurata..




Yksi tärkeimmistä syistä ruoan lisäksi tuohon kauppareissuun oli se, että todellakin tarvitsin uudet kengät. Korjasin viime viikolla balleriinani vihreällä kuumaliimalla niin, että ne kestivät tuon eilisen matkan, mutta nyt ne taitavat olla jo mennyttä kalua. Nuo ylläolevat taitavat olla samanlaiset kuin ne, jotka ostin viime vuonna New Lookista, mutta ne oli todella mukavat! Ja käytin niitä läpi vuoden aina kun oli sateista tai muuten vain kylmempää.


Lisäksi, koska ainakin ensi viikoksi on luvattu aurinkoista säätä ja vajaata 20 astetta lämpöä, tarvitsin myös uudet ballerinat. Ihanan värikkäät! New Lookista nämäkin siis.






Olen tuntenut tänään itseni oikeinkin britiksi: olen kuluttanut jo kolme kuppia teetä ja sen lisäksi katsellut viimeisimmän jakson Doctor Who:ta. Ei tästä britimmäksi varmaan oikein enää pääse. :D


Noi vesihanat! Tähän asti olinkin selvinnyt suht järkevillä hanoilla, mutta täällä taitaa sekä keittiössä että vessassa olla tuo hullu järjestely... Huoh. 



Olohuone ja telkkarista tuli Breakfast at Tiffany's! Mussutin kanasalaattiani, join teetä ja katselin tuota. Täydellinen iltapäivä!



Ja lopuksi ihana löytö: Mulla on silitysrauta ja -lauta! Ekaa kertaa Englannissa ollessa! Eli viimeinkin saatan jopa esiintyä julkisesti siististi silitetyissä vaatteissa! Ihanaa!

2 kommenttia:

  1. siis ei oo kyllä koolla taas pilattu toi sun huonees :DD muttamihin sitä mitään luksus lukaalia tarvitaan!

    VastaaPoista
  2. Haha! Hyvin mahtuu kaappien alla nukkuun! Kato vaan ku tuun jouluna Suomeen niin näytän Quasimodolta kun oon oppinut siihen mennessä kulkeen kyyryssä.

    VastaaPoista