maanantai 5. marraskuuta 2012

Bad Day

Mä koen olevani yleensä suhteellisen positiivinen ihminen. En suurempia murehdi menneitä tai tulevia tai suutu ihmisille kovin helposti. Nyt on kuitenkin viime aikoina hermot menneet ihan ihmeteltävän helposti. Juha sai pari viikkoa sitten kuulla kunniansa, enkä koe vieläkään olevani valmis puhumaan kyseiselle henkilölle kunnolla ilman että hermostun jälleen. Kämppikseni Becky on saanut paljon vihaa niskaansa siitä, että tykkää hieman liikaa tulla mun iholleni ja häiriköidä mun huonettani.


Lauantai oli ihana rakkaiden ihmisten kanssa

James ärsyttää, kun on puolet ajasta jossain teillä tietämättömillä ja muutenkin niin pirun vaikeaselkoinen. Nyt viimeisimpänä toinen kämppikseni Tom on saanut vihani niskoilleen. Sovimme jo alkuun heti syyskuussa, että lämmitystä ei laiteta päälle ennen kuin ehkä joulukuussa, koska se tulee muuten niin kalliiksi. Myönnettäköön, että tämä syksy on ehdottomasti ollut kylmin täällä kokemistani. Itse viihdyn tässä pikkuhuoneessani aika paljon peiton alla, erittäin kerrospukeutuneena ja lisäksi villasukat on nyt aika must.

Tom kuitenkin päätti eilen, että hänen ei tarvitse tätä kylmyyttä kestää ja osti sähköllä toimivan pikkuisen lämmittimen, joka "maksoi hei vaan £10!!!". Lisäksi rakas kämppikseni oli päättänyt myös hankkia sähköllä lämpiävän peiton, koska sekin on niin hemmetin halpa, hei daa!

Myönnän täysin olevani Hämeestä ja käyväni usein hyvinkin hitaalla, joten mulla kesti muutama tunti tämän kuultuani ennen kuin tajusin, et hetkonen, tää ei nyt oo ihan okei! Siis käytännössä, me muut edelleen jäädytään huoneissamme, kun tämä yksi elää tropiikissa. (Ihan todella, kävin Tomin huoneessa ja palasin sieltä posket punaisina, niin kuuma siellä oli!)

Mut jotain hyvääkin: rakastan ihan mielettömästi mun uusia kenkiäni!
Ja mun laukkuu!
Olen nyt ollut vuorokauden niin vihainen, ettei mikään tunnu auttavan. Tänää sain pienen levähdyshetken menemällä Portersiin muutamaksi tunniksi, mutta takaisin palattuani täällä odotti Tom, joka oli vihainen siitä, että olin valittanut Beckylle tästä lämmityssotkusta.




Mä en nyt keksi tähän muuta ratkaisua kuin sen, että Tom maksaa sähkölaskusta enemmän kuin me muut, mutta sekään ei tunnu tyypille käyvän! Onhan se nyt helvetti väärin, että muut kärsii edelleen kylmästä, mutta silti maksaa yhden lämpimästä huoneesta! Eniten ärsyttää se, että mulla olisi mahdollisuus muuttaa Virvalle ja Ekille £80 halvemmalla vuokralla, mutta olen jumissa tämän talon ja näiden ihmisten kanssa kesäkuuhun asti.




Ja kaikesta tästä huolimatta olen kuitenkin niin rakastunut tähän kaupunkiin ja ihmisiin täällä, että olen ihan tosissani sittenkin alkanut harkita tekeväni maisterin tutkintoni täällä, En halua lähteä täältä! Tällä hetkellä tuntuu, että vain paikka Edinburghissa voisi saada mut lähtemään, ja sinne pääsemiseksi pitäisi oikeasti olla hyvät arvosanat, suositukset ja kaikki. Noh, onneksi tässä on vielä jokunen kuukausi aikaa miettiä.

3 kommenttia:

  1. si kun tuun niin hakkaan sen tomin ja näytän sille et miten asiat menee! :/ toi on kyl niin peestä! mut tosi ihanat kengät <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi! :( Meillä on aika viileet välit nyt, just tervehditään toisiamme ja siinä se. Ottaa päähän tollanen kun ei ollenkaan oteta huomioon muita ihmisiä.

      Mut eiks ookki ihanat! Oon rakastunu ja kävelen niillä ihan kaikkialle! Et kohta nekin on varmaan rikki, kuten niiden edeltäjät...

      Poista
    2. heha!! juu ei kannata käyttää liikaa ettei suosikit hajjoo!! voi ei että teillä menee noin huonosti ny... :( mut kyl se siitä varmasti... toisi huono kyl jos se ei ny eit ajuu ottaa muit huomioon tollee ja sen takii menee si välit poikki :/

      Poista